Zoek
Sluit dit zoekvak.

Vandaag nemen we afscheid van het Dorsett Wanchai Hotel en checken we in bij het Hyatt Regency Sha Tin hotel, het vervolg van onze stedentrip in Hong Kong!

Stedentrip in Hong Kong: Dag 5

De wekker gaat pas om 10:00 uur, reeeeeeeeeeeelaxed!! We slapen allemaal nog als de wekker gaat. Gisteren avond hadden we bedacht dat we na het uitchecken ergens uitgebreid zouden gaan ontbijten, dus we hoeven niet op tijd op voor het ontbijt. Nadat we in razend tempo alle bagage ingepakt hebben checken we uit en wandelen we naar de Brunch & Supper Club voor ons ontbijt. Dat blijkt een schot in de roos! De kids bestellen een boterham met pindakaas en een kopje thee, Kev een omelette met een overheerlijke cappuccino en ik ga voor scrambled eggs met zalm en spinazie en en verse jus.

Souvenirs shoppen in Hong Kong

Aangezien we straks iets buiten de stad verblijven gaan we na het ontbijt nog even op strooptocht voor wat souvenirs. Flo koopt een piepschuimen vliegtuig en een “echte” chinese draak, Lotte gaat ook voor de draak en een zwemband voor het in het zwembad. Zelf kopen we een porseleinen “zwaaikat”. Heerlijke die kitscherige souvenirs! Je zou ons huis eens moeten zien. We hebben zelfs schelpen van Sanibel Island in een glazen “schatkistje” liggen.

Verblijf in het Hyatt Regency Sha Tin

Na onze shopping spree nemen we een taxi naar ons nieuwe hotel. Het ligt in the New Territories dicht bij de Chinese University. Het is een heel hoog gebouw en telt meer dan 500 kamers. We hebben een suite met 2 slaapkamers, de kamer is huge!! Wat een luxe. De kids en wij hebben allebei een aparte slaapkamer met badkamer. Ook is er een aparte zitkamer met, keukentafel en een keukentje. Deze kamers worden ook verhuurd voor long stays. Ik kan mij helemaal voorstellen waarom. Het uitzicht is super! We kijken over de rivier op de vele appartementen complexen die Hong Kong rijk is.

Het weer is heerlijk dus de kids kleden zich super snel om, zodat we richting het zwembad kunnen. Lekker chillen met die billen! Er is een apart kinderbadje en je kunt er allerlei drijft speelgoed pakken om mee te spelen. Ook de “het warme badje” (de jacuzzi) is favoriet bij de kids.

Na een paar uurtjes zwemmen trakteren we onszelf op room service; pizza en friet!

stedentrip in Hong Kong stedentrip in Hong Kong stedentrip in Hong Kong

Stedentrip in Hong Kong: Dag 6

De wekker gaat om 08:30 uur. Wanneer ik wakker word ligt Lotte tussen ons in. Knap dat heeft ze vrij geruisloos gedaan vannacht. Het ontbijt is gigantisch en heerlijk! Van pannenkoeken, spiegeleitjes, fruit, groente, yoghurt en dim sum tot een boterham met pindakaas. We ontbijten uitgebreid en gaan dan naar Camp Hyatt, de kids club van het hotel. Floris en Lotte gaan een sleutelhanger maken. Met name Flo is een mega knutsel fan, dus je kan hem niet blijer maken. Onder begeleiding van de Camp Hyatt medewerker verven ze twee plastic sleutelhangers en mogen ze als klap op de vuurpijl ook nog een eigen tasje versieren waarin de sleutelhangers mee naar huis mogen.

Stedentrip in Hong Kong: Dag 5-6

Heerlijk Lunchen bij Sha Tin 18

En dan is het tijd om te lunchen bij een van de 5 restaurants van het hotel: Sha Tin 18. Dit restaurant serveert de Dongguan en Noord Chinese keuken en heeft al meerdere awards gewonnen. En nadat je er gegeten hebt snap je helemaal waarom, wauw wat heerlijk!!

De Heerlijke Gerechten van Sha Tin 18

We starten met een dimsum van crab gevolgd door Peking Eend. De Pekingeend eten we op traditionele wijze; eerst de knapperige huid met suiker, dan een sappig stuk borstfilet in een pannenkoekje met komkommer en bosui en dan een mix van borst- en beenfilet in een pannenkoekje met knoflook. Het smaakt echt absoluut waanzinnig. De eend wordt gevolgd door een groentegerecht en een wokgerecht met bief. Allemaal even lekker. Als toetje eten we een bijzondere pudding met speciale bessen saus. Mocht jij je afvragen wat Flo en Lotte ervan vonden, vrij weinig ;). Die werden blij gemaakt met frietjes en als toetje een vanille ijsje, iedereen blij!

Nog Even Zwemmen Dan

Eigenlijk wilden we na de lunch de buurt nog even gaan verkennen. Er is genoeg te doen: klooster van de 10.000 Boeddha’s, fietsen (kun je huren bij het hotel) langs de rivier, Tai Po bezoeken, de ferry pakken naar een van de eilanden of een bezoekje brengen aan de aapjes in het Kam Shan Country Park. Maar na 2,5 uur stil zitten moeten we even iets doen waar de kids blij van worden…

Zwemmen in Hong Kong

Zwemmen dus! Er worden allerlei trucs vertoond. Leuk om te zien dan Floris na 10 zwemlessen al goed vooruit komt in het water zonder bandjes.

De Laatste Nacht in Hong Kong

Morgen checken we uit en dan slapen we nog 1 nachtje in een Disney Hotel voor onze stedentrip in Hong Kong erop zit. We gaan nog 2 dagen genieten van de magische wereld in Disneyland!