Zoek
Sluit dit zoekvak.

Ontdekkingstocht in Nieuw Zeeland met Kinderen

Avontuur in Rotorua

Onze Nieuw Zeeland met kinderen roadtrip gaat verder. We zijn aangekomen in Rotorua. We hebben een prachtige camping bij Blue Lake. De reis naar Rotorua was regenachtig, maar dat is niks nieuws! In Rotorua zijn we met de gondel omhoog gegaan en daar hebben we een spectaculaire film gezien over het Zuidereiland. Daarna zijn we met een ‘luge’ combi slee en kart de berg afgegaan. Het was super leuk om te doen. De camping, een top 10 camping, is perfect! Erg handig is dat ze een grote gezamenlijke keuken hebben waar je heel relaxt kan koken en er zijn tafels genoeg zodat je het daar ook kan eten. Wel zo gezellig!

Bezoek aan Wai o Tapu

Vandaag zijn we naar Wai o Tapu geweest, een prachtig vulkanisch gebied. Met kokende modderpoelen, gifgroene meertjes en kokende plassen. Heel mooi om te zien. Morgen gaan we naar Lake Taupo, nog twee dagen regen is de voorspelling en dan maandag tot en met woensdag zon! Maar vanmorgen hadden we ook een heerlijk zonnetje. Nieuw Zeeland is al mooi maar met een zonnetje erbij super!

Reis naar Lake Taupo en Napier

Morgen gaan we dus naar Lake Taupo, dan naar Napier voor twee nachtjes en dan naar Wellington om vanaf daar naar het Zuidereiland te gaan!

Ontdekkingstocht in Napier

Na ons vertrek uit Rotorua waren we van plan naar Lake Taupo te gaan. Het bleef echter regenen waardoor we besloten hebben door te rijden naar Napier. Napier ligt bij Hawkes Bay wat een prachtige kustlijn heeft maar ook bekend staat om de wijn. Wederom een top 10 camping gepakt. Het was een flink stuk rijden dus we kwamen pas aan het eind van de dag aan.

Bezoek aan Cape Kidnappers

Zondag op tijd opgestaan en langs de pier bij Napier gaan wandelen. Een leuk stadje. Daarna een heerlijke koffie bij Starbucks gedronken en naar de VVV gegaan om de tocht naar de Jan van Genten te regelen. Om vier uur ’s middags begint deze. Eerst nog naar een wijnboertje om daar te picknicken en de winefarm te bekijken. De tijd ging sneller dan verwacht dus het werd een snelle picknick en geen uitgebreide wijntour. De wijn die ze vanuit de farm verkochten was redelijk aan de prijs, zo’n 25 dollar wat neerkomt op ruim veertien Euro.

Toen naar Cape Kidnappers want vanaf daar vertrok de tractor met daar achter twee wagens. Super leuk op de wagen achter de tractor het strand op. De gids wist veel te vertellen over de breuklijnen en de poreuze samenstelling van de bergen. Veel van de bergen daar zijn opgebouwd uit as van vulkaanuitbarstingen en door de aardbeving. Je kan het zo afbreken en het brokkelt af in je hand. Je zag ook echt dat er regelmatig grote stukken naar beneden komen met bomen en al. Maar goed dat was super mooi om te zien net als de prachtige kust. Maar we kwamen om de grootste op land levende Jan van Genten kolonie te bekijken. De weg er naartoe met de tractor was een belevenis op zich ook zeker voor Thije en Hidde. Over stenen, heel schuin en door het water. Een spektakel gewoon.

Ontdekkingstocht in Cape Kidnappers

Bij Cape Kidnappers aangekomen begon de wandeling naar boven. Wat een adembenemende uitzichten! Samen met Thije en Hidde kwamen we tot iets over de helft. Thije kon de wandeling naar boven aan, maar Hidde redde het niet. Dus wij zijn schelpen gaan zoeken. Mars is wel naar boven gegaan en heeft duizenden Jan van Genten gezien. Bijzonder. Rond negen uur ’s avonds waren we weer terug op de camping, toen snel koken.

Reis naar Wellington

Maandag zouden we vroeg vertrekken naar Wellington. De voorspelling was mooi weer en de tocht duurt vijf uur dus we wilden graag in de middag in Wellington aankomen. Maar bij het opstaan was het weer bewolkt dus we hebben iets meer tijd genomen. Thije en Hidde hadden inmiddels een Nederlands vriendje, Joost, gevonden en wilden graag nog even spelen. Leuk om te zien dat meer ouders, Nieuw Zeeland met kinderen een goed idee vinden.

Verblijf in Wellington

Daarna door naar Wellington. De camping zit aan de rand van een industriegebied dat Seaview heet, zo kan je je vergissen, maar wel humor toch? Want seaview is het echt niet. De plek die we hadden voor de eerste nacht leek meer op een ‘afwerkplaats’ dan een mooie kampeerplaats. De volgende dag kregen we gelukkig de beste plek tegenover de speeltuin.

Ontdekkingen in Wellington

Vandaag zijn we met de bus Wellington in geweest, even de camper laten staan. Wellington is een hele vriendelijke gezellige stad. Prachtig gelegen. We kregen van een man de tip naar het speeltuintje te gaan bij het zandstrand. Wow, wat was dat mooi. Blauwe zee met daaromheen mooie heuvels. Daarna naar het Té Papa Museum geweest. Dit museum was gratis. Wow wat een prachtig en groot museum is dat. Een aanrader, ook voor kinderen. Ze kunnen veel ervaren, voelen en doen. Zo hebben we gevoeld hoe naschokken van een aardbeving voelen en een reuze octopus op sterk water in 3d gezien. Uiteraard ook veel over vulkanen, breuklijnen, Nieuw Zeeland en de oceanen geleerd.

Terug naar de camping

Daarna weer op zoek naar bus 83 om naar de camping te gaan. Daar kwamen Hidde en Thije direct Joost tegen. Dus gelijk weer spelen. Joost gaat met zijn zusje, ouders en oma morgen ook naar het Zuidereiland. Dus dat is wel gezellig voor de mannen. Lekker gegeten en nu koffie, laptop en zo een boek. Morgen naar het Zuidereiland. Eerste stop is Nelson de Marlborough Sounds. Het moet daar prachtig zijn. Morgen om half elf op de boot! O ja, vandaag de hele dag zon. Wat is dat lekker! De verwachtingen zijn ook super! Heerlijk hoor onze vakantie in Nieuw Zeeland met kinderen :).

Tips & Tricks voor Nieuw Zeeland met kinderen

• De Top 10 campings zijn meestal erg kind vriendelijk
  • De Jan van Genten tour bij Cape Kidnappers is een aanrader
  • Breng een bezoekje aan het Té Papa Museum in Wellington

Dit gastblog is geschreven door Lonneke. Lonneke woont in Nederland met haar man Marcel en twee zonen Thije en Hidde . Lonneke neemt ons mee op de fantastische reis die zij met haar gezin maakte door Nieuw Zeeland toen de kinderen 2,5 en 4 jaar waren.

Vind je dit artikel leuk? Dan vind je deze artikelen waarschijnlijk ook leuk: