Zoek
Sluit dit zoekvak.

Reizen door Nieuw Zeeland met Kinderen: Kilometers Maken

Hier is het vervolg van onze reis door Nieuw Zeeland met kinderen. Vanaf Wanaka moeten we een flink stuk rijden naar Greymouth, een prachtige route die vlak langs de Fox en de Franz Josef gletsjer loopt. Bij de Franz Josef hebben we even gestopt voor een lunch in het plaatsje zelf. Daarna snel weer door. De rit was eigenlijk iets te lang maar, omdat we in Wanaka gestopt zijn moeten we kilometers maken. Thije en Hidde deden het perfect. Die slapen vaak een uurtje of langer wanneer we rijden. In Greymouth aangekomen gingen de mannen direct spelen in de speeltuin. De camping ligt aan zee, we hebben daarna even een kijkje op het strand genomen. Er lag veel aangespoeld hout dus lekker aan de slag met grote takken verzamelen. ’s Avonds de bbq aangezet en gezellig gegeten.

Abel Tasman Park en Mapua

De volgende ochtend gingen we door richting het noorden met als doel het Abel Tasman Park. Helaas bleken alle campings vol te zitten en uiteindelijk hebben we een plek gevonden in Mapua vlak bij Nelson. Niet aan de blauwe baai die we in gedachten hadden, maar een hele gezellige camping aan zee met zwembad en restaurant. Direct besloten hier maar twee nachten te blijven, na al het rijden even rust en even niet rijden. ‘s Avonds gezellig uit eten geweest in het restaurant op de camping. Met een heerlijke pavlova als toetje. De volgende dag begon wat bewolkt maar de temperatuur was goed, dus zwemmen. Ik heb wat wasjes gedaan (moet ook gebeuren) en aan het eind van de middag hebben we gezellig wijntjes gedronken op het terras.

Terug op het Noordereiland

Vanavond gaan we met de boot naar Wellington, vandaag was het plan om naar Nelson te gaan. Maar het was zo enorm warm. Dus naar het strand. Mars is met de mannen de zee in gegaan en ik heb heerlijk een paar uurtjes gelezen. Mars was wel vergeten zijn rug in te smeren met als resultaat een flinke verbrande rug. Daarna even wat gegeten en toen in de camper richting Picton. Wederom de route over de Queen Charlotte Drive, die is zó mooi met prachtige vergezichten over de sounds. Te mooi. Wat een mooie afsluiter van het Zuidereiland. Hier willen we zeker ooit terug komen.

Genieten van Nieuw Zeeland met Kinderen: Onze Reiservaring

Onze bootreis verliep soepel. De kinderen werden aan boord geschminkt en we genoten van een prachtige zonsondergang. We hadden al een camping in Wellington geboekt, wat erg ontspannend was. Rond tien uur ’s avonds kwamen we aan op de Top 10 in Wellington. Ondanks de harde wind en wat regen, hadden we een geweldige tijd. Het voelde alsof we op de terugweg waren, de vakantie was bijna voorbij. Maar we hebben enorm genoten van onze reis door Nieuw Zeeland met kinderen.

Ontmoeting met Gloeiwormen in Nieuw Zeeland

We hadden een ontmoeting gepland met mijn oude buurjongen uit Middenmeer, Jeen, die nu in Wellington woont. Na een gezellige bijeenkomst in een koffietentje in Petone, gingen we snel door naar Wanganui. Daar hebben Marcel, Thije en Hidde gezwommen. Het was rustiger op de campings en helaas was het weer ook wat minder. Normaal gesproken is het Noordereiland warmer, maar wij hadden alleen maar prachtig zonnig weer op het Zuidereiland. We hadden absoluut geen klachten.

De volgende dag gingen we naar de Waitomo Caves om de gloeiwormen te zien. We moesten een beetje haast maken, want de laatste excursie was om drie uur ’s middags. We kwamen vijf minuten voor drie aan, maar helaas was het volgeboekt. Gelukkig was er nog een mogelijkheid via de VVV. We konden om half vier mee met de looptour. Ondanks dat de grot was ingericht met grote grindtegels, trappen met armleuningen en extra verlichting bij de afstapjes, was het zien van de gloeiwormen super leuk en mooi. Het leek wel een beetje op de Efteling. In een bootje in de grot en boven je duizenden lichtjes, de gloeiwormen dus.

De Laatste Dagen van Onze Reis door Nieuw Zeeland met Kinderen

In de middag hebben we de camper opgeruimd terwijl Mars weer ging zwemmen met Thije en Hidde. Het opruimen was meer werk dan ik had verwacht. Rond zeven uur was ik nog niet klaar, maar ik stopte toch even om te eten bij een gezellig restaurantje buiten de camping. Daarna hebben we samen het opruimen afgemaakt. De laatste wasjes gedaan en buiten opgehangen om te drogen. Toen we in bed lagen begon het enorm hard te regenen. We besloten de was de volgende dag in de droger te doen.

En zo kwam er bijna een einde aan onze fantastische vakantie in Nieuw Zeeland met kinderen!

Tips & Tricks voor een Reis naar Nieuw Zeeland met Kinderen

• Boek je kampeerplaats in het Abel Tasman National  Park ver vooruit
  • Ondanks het “massale” gevoel is een bezoek aan de Waitomo Caves met de gloeiwormen erg leuk
  • Begin op tijd met inpakken en opruimen van de camper 😉

We hopen dat onze ervaringen en tips je helpen bij het plannen van je eigen avontuur in Nieuw Zeeland met kinderen. Geniet van je reis!

Vind je dit artikel leuk? Dan vind je deze artikelen waarschijnlijk ook leuk: