Zoek
Sluit dit zoekvak.

Reizen door Nieuw Zeeland met Kinderen: De Luge en Helikoptervlucht

De Luge in Queenstown

Hier is een verslag van onze prachtige reis door Nieuw Zeeland met kinderen. Queenstown is een levendige stad vol toeristen, met tal van activiteiten, variërend van intense watersporten tot rustige bezigheden. We kwamen woensdag aan en verkenden de stad. Donderdag gingen we na het ontbijt met de gondel omhoog en kochten kaartjes voor drie afdalingen met de luge. De luge is een combinatie van een kart en slee waarmee je naar beneden gaat, en het gaat behoorlijk snel. Het was zo leuk dat we drie afdalingen hebben gedaan.

Bezoek aan de Boerderij en Stoomboot Rit

Na de luge gingen we snel naar beneden om op tijd te zijn voor de stoomboot die ons via het meer naar een boerderij bracht. De boerderij was prachtig gelegen, hoewel het een beetje een toeristische commerciële onderneming was. Maar de kinderen vonden het geweldig. Ze mochten schapen en herten voeren en aaien. Er was ook een demonstratie van schapen scheren. Na de demonstratie dronken we een afternoon tea en gingen we terug naar de camping, een stadscamping vol jongeren. ’s Avonds aten we taco’s en gingen we vroeg naar bed, want vrijdag moesten we ons om kwart over zeven melden voor de excursie naar Milford Sounds.

Helikoptervlucht over Milford Sounds

Vrijdag vervolgden we onze reis door Nieuw Zeeland met kinderen en werden we rond kwart over zeven ’s ochtends opgehaald om met een busje via Te Anau naar Milford Sounds te gaan. De route erheen is adembenemend mooi. Je rijdt door prachtige bossen en wouden, allemaal onderdeel van het wereld erfgoed. Onderweg zie je prachtige bergen met ruige toppen, vaak bedekt met sneeuw. Het meer bij Te Anau is ook prachtig. Nieuw Zeeland is echt een prachtig land.

Milford Sounds is een van de natste gebieden van Nieuw Zeeland waar het, geloof ik, 360 dagen per jaar regent. We hadden geluk, het was een prachtige dag met een strakblauwe hemel. De chauffeur gaf ons de tip dat het een mooie dag was voor een helikoptervlucht. 25 minuten vliegen met een landing op de top van een berg in de sneeuw. Kinderen vlogen gratis. We besloten ervoor te gaan en boekten meteen. Na de cruise op de Milford Sounds gingen we vliegen. De cruise was prachtig, met een kleine boot, en dat is wel zo leuk dan is alles niet zo massaal. Het mooie weer maakte de dag natuurlijk compleet. Onderweg naast een blauwe zee ook super mooie watervallen gezien en veel zeehondjes. Daarna in de bus naar het vliegveld. Daar aangekomen mochten we direct instappen. Wow dat ging snel.

Een Onvergetelijke Helikoptervlucht in Nieuw Zeeland

Het uitleggen aan de kinderen dat we in een helikopter niet konden praten en een koptelefoon op moesten was een uitdaging. Maar de adembenemende uitzichten, het snelle stijgen en dalen, en het schuin vliegen maakten het een onvergetelijke ervaring. Dit was het geld meer dan waard. De landing in de sneeuw was ook een unieke ervaring, vooral omdat we in korte broek en slippers stonden. De lucht was zo scherp en helder. Dit is het leukste wat we ooit hebben meegemaakt. Een aanrader voor iedereen die naar Nieuw Zeeland gaat. Na de vlucht, terug met de bus, hebben we wel duizend keer de foto’s bekeken. Thije en Hidde vonden het heel leuk en vielen in de bus direct in slaap van alle indrukken.

Ontspannen Dag aan het Wanaka Meer

Op zaterdag vertrokken we vroeg om naar Haast te gaan. Maar toen we langs het Wanaka Meer reden, zag dat er zo leuk uit dat we gestopt zijn. We hadden een heerlijke dag aan het meer, beetje gezwommen, in het water gespeeld en gelezen. Heerlijk relaxt. We hoorden daar ook dat Haast niet veel te bieden had, dus het was een goede beslissing om daar niet heen te gaan.

Reis naar Grehmounth

De volgende dag stonden we om zeven uur op, want we moesten zeker zes uur rijden naar Grehmounth. Met de nodige stops lukte het ons daar rond vijf uur aan te komen. Thije en Hidde konden gelijk de speeltuin in. Wat is dat toch fijn. We stonden direct naast de speeltuin en vlakbij de zee. Mooi! De dag daarna reden we door naar de omgeving van Nelson. Volgende keer weer meer over onze reis door Nieuw Zeeland met kinderen!

Tips & Tricks voor een Reis naar Nieuw Zeeland met Kinderen

• Maak vlakbij Queenstown een afdaling (of meerdere 😉 ) met de luge
  • Vergeet de overtocht met de stoomboot niet op Lake Wakatipu
  • Als je financieel de mogelijkheid hebt, boek dan absoluut een helikoptervlucht bij Milford Sounds

Dit gastblog is geschreven door Lonneke. Lonneke woont in Nederland met haar man Marcel en twee zonen Thije en Hidde. Lonneke neemt ons mee op de fantastische reis die zij met haar gezin maakte door Nieuw Zeeland toen de kinderen 2,5 en 4 jaar waren.

Vind je dit artikel leuk? Dan vind je deze artikelen waarschijnlijk ook leuk: